سيستم اعلام سرقت و دوربين مداربسته

جمعه 7 خرداد 1400
9:16
اسمِ زیبای تو

سيستم اعلام سرقت و دوربين مداربسته

سيستم اعلام سرقت يا دزدگير يک راهکار مناسب و محبوب جهت ارتقاي سطح امنيتي کاربران مختلف است . آپارتمان هاي مسکوني و تجاري ، ادارات و سازمان ها وبيش از ديگران به فکر استفاده از سيستم اعلام سرقت هستند . اين سيستم تمامي مبادي ورودي ساختمانها شامل درها و پنجره ها را پوشش مي دهد و پس از تشخيص کوچک ترين تحرکي ، شما را باخبر مي کند . در ادامه شما با اجزاي سيستم اعلام سرقت آشنا مي شويد .

سيستم اعلام سرقت با دوربين مداربسته

کنترل و مديريت کليه تجهيزات يک سيستم اعلام سرقت بر عهده پنل کنترل دزدگير مي باشد. قلب يک سيستم اعلام سرقت اين وسيله است و کليه تجهيزات با کنترل پنل در ارتباط مستقيم هستند . معمولا جهت فعال کردن پنل از ريموت کنترل را صفحه کليد استفاده مي شود

در حال حاضر بهترين برند دوربين مداربسته و سيستم اعلام سرقت موجود در بازار ايران را شرکت هايک ويژن ( hikvision ) ارائه مي دهد.

سنسور ها وظيفه تشخيص هر حرکتي شامل باز شدن ، بسته شدن ، شوک ، ضربه و … را دارند . سنسور پس از تشخيص به کنترل پنل سيگنال ارسال مي کند. سنسور هاي مختلفي در سيستم دزدگير وجود دارند که عبارتند از :

  • سنسور تشخيص حرکت – چشمي

اين سنسور ها با استفاده از امواج مادون قرمز حرکت افراد را تشخيص مي دهد .

  • سنسور مگنت

اين سنسور قابليت آهنربايي دارد و با نصب بر روي درب ي پنجره ، هر تغيير وضعيتي را تشخيص و به کنترل پنل اعلام مي کند .

  • سنسور شوک

اين سنسور هر ضربه يا شوکي را تشخيص و به کنترل پنل اعلام مي کند . معمولا بر روي شيشه يا ديوار هاي قابل نفوذ نصب مي شود .

  • سنسور مستقل

اي سنسور ها همانطور که از نامشان پيداست به تنهاي مي توانند حرکت و خطر را تشخيص داده و به کاربر هشدار بدهند.

  • شستي يا پدال دزدگير

کاربران مي توانند از شستي جهت فعال کردن فوري کنترل پنل استفاده کرده و سيستم دزدگير خود را مسلح نمايند.

  • بلند گو سيستم اعلام سرقت

مهمترين کار پس از تشخيص حرکت در سيستم دزدگير ، آگاه سازي کاربران است که اين مهم توسط بلند گو انجام مي شود. بلند گو يا آژير وظيفه اطلاع رساني به افراد در مواقع بحراني را دارد. آژير را بايد در فضايي نصب کرد که در صورت روشن شدن ، صداي آن براي همه قابل شنيدن باشد .

  • آژير سيرن يا پيزو

پيزو پس از تحرکي سنسور هاي دزدگير به صدا در مي آيد و هر چه توان پنل بيشتر باشد، آژير سيرن صداي بلندتري توليد مي کند .

  • بلند گو با آژير سيرن چه فرقي مي کند ؟

بلند گو براي فعال شدن تنها توسط کنترل پنل فرمان مي پذيرد و به صدا در مي آيد اما، آژير سيرن با ولتاژ 12 ولت فعال مي شود و مي توان آن را بر روي ديگر تجهيزات هم مورد استفاده قرار داد.

  • باطري بکاپ سيستم اعلام سرقت

مهمترين تهديد سيستم دزدگير ، قطع برق آن است براي رفع اين مشکل از باطري بکاپ جهت تغذيه کنترل پنل استفاده مي شود .

  • ريموت کنترل دزدگير

براي روشن ، خاموش يا حالت بي صدا معمولا از يک يا دو ريموت کنترل مخصوص سيستم اعلام سرقت استفاده مي شود.

  • تلفن کننده

هنگام بروز مشکل ، سيستم اعلام سرقت با استفاده از تلفن کننده مي تواند با چندين شماره تماس و يک يا چند پيام ضبط شده را براي آنها پخش نمايد . برخي از تلفن کننده هاي دزدگير امکان ارسال اس ام اس را هم دارند.

  • چراغ گردان

هنگام بروز مشکل و فعال شدن دزدگير ، علاوه بر بلند گو ، چراغ گردان هم مي تواند با ساطع کردن نور گردان باعث ترساندن بيش از اندازه سارق و دور کردن آن از محل بشود .

بهترين سيستم اعلام سرقت موجود در بازار را بايد از نمايندگي هايک ويژن خريداري کنيد.

امروزه در مراکز صنعتي ، اداري ، تجاري و اماکن عمومي جهت نظارت فيزيکي بر محيط ، کارکنان يا مراجعين در جهت کنترل بهـتر و مديـريت کارآمـد‌تر از سيستم هاي دوربين (تـلويزيون) مـداربسته (Closed Circuit TV)(CCTV) استفاده مي‌شود.

دوربين (تلويزيون) مدار بسته، مجموعه‌ اي از دوربين‌هاي ويدئويي، انتقال تصاوير که براي نمايش و تصوير برداري محدود بکار ميروند.

اين سيستم ‌ها از نظر چگونگي پردازش اطلاعات به دو گروه آنالوگ و ديجيتال تقسيم مي‌شوند.

با پيشرفت سيستم هاي تصويري اکنون قادر به تشخيص حرکت در محدوده تحت نظارت بوده، اعلام خطر نمايند يا توسط سنسورهاي گوناگون تحريک شده و شروع به ضبط فيلم از محل بنمايند، انتظار مي‌رود که کاربرد اين سيستم ها در کليه اماکن نيز گسترش بيايد.

چگونه سيستم دوربين مدار بسته مناسب کاربري خود انتخاب کنيم؟

اصول کار سيستمهاي CCTV به اين صورت است که ابتدا تصوير توسط دوربين دريافت شده و براي نمايش به صفحه نمايش (مانيتور يا تلويزيون) انتقال داده مي‌شود.

دوربين ها و ساير تجهيزات ميتوانند در شرايط جوي متفاوت، روز و شب نيز کارآيي مطلوب داشته باشند.

براي نصب دوربين مداربسته و سيستم اعلام سرقت مي توانيد به شرکت هايک تجارت تماس بگيريد.

براي کنترل مکان هاي مختلف توسط چندين دوربين و نمايش همزمان تصوير آنها و نظارت سمعي و بصري از فواصل بسيار دور از طريق شبکه اينترنت و اينترانت بدون نياز به حضور فيزيکي اپراتور در محل و در دستگاه هايي که کنترل بصري آنها توسط انسان مقدور نبوده يا خطر آفرين مي‌باشد نيز ميتوان از اين سيستمها استفاده کرد.

لذا استفاده از سيستمهاي CCTV روز به روز در حال رشد است و با توجه به تکنولوژي ساخت تجهيزات آن که مبتني بر صنعت الکترونيک و کامپيوتر مي‌باشد ساخت، توليد تجهيزات اين سيستم ها دائماً در حال تکامل و پيشرفت است.

گونه هاي تحت شبکه از امکانات بيشتري برخوردار بوده و تصاوير بهتري را نمايش ميدهد .

سيستم هاي اعلام سرقت

دزدگير يا سيستم اعلام سرقت دستگاهي است که به هنگام عبور از يک حريم اختصاصي تحت کنترل با اعلام صدا و اطلاع رساني از قبل تعريف شده اين عمل غيرقانوني را اعلان مي‌کند.

دزدگيرهاي موجود در بازار از لحاظ ظاهر و نحوه عملکرد در انواع گوناگون ارائه شده‌اند و بطور کلي همه آنها داراي يک ساختار مشترک مي‌باشند يعني اکثر دزدگيرها داراي خط تحريک باز و خط تحريک بسته بوده که محل اتصال سنسور باز و بسته مي‌باشند و داراي کليد معمولي، سوئيچ آلفا (قفل رمزي) و يا کليد کنترل از راه دور جهت روشن و خاموش کردن دستگاه مي‌باشند.

همچنين دزدگيرها شامل مدار شارژ باتري جهت قطع شدن برق دستگاه بوده و داراي مدار آژير مي‌باشند و در نهايت دزدگيرها سامانه ورود و خروج و سامانه آژير دارند و ميتوانند مجهز به تلفن کننده خودکار آنالوگ و جي اس ام در هنگام تحريک نيز باشند.


برچسب ها: سیستم , اعلام , سرقت , , و , دوربین , مداربسته , ,
[ بازدید : 92 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اسمِ زیبای تو است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]